top of page

מה זה סלקליין?

סלק ליין בתרגום חופשי לעברית הוא "רצועה רפויה", הכל התחיל בארה"ב, קבוצה של מטפסי הרים המתינה במחנה למרגלות ההר. כדי להעביר את הזמן, החברה התחילו למתוח רצועות טיפוס בין העצים במטרה לתרגל עמידה ושיווי משקל. הם התחילו ללכת על הרצועה ומצאו את הסלקליין כתרגול מעולה לשיווי משקל, פיתוח יציבה, חיזוק שרירי ליבה והכי חשוב מאוד נהנו מהפעילות. השאר הסטוריה, סלקליין התפתח לסוגים שונים של רצועות ופעילות, חברות רבות מפתחות ערכות סלקליין והספורט תפס עד מהרה מעריצים רבים ברחבי העולם, גם בישראל הקהילה הולכת וגדלה והספורט הופך פופולארי מאוד, אפשר לראות הרבה סלקרים בפארקים הולכים על סלקליין המחובר בין העצים.

קיימים מספר סוגים של ערכות סלקליין:

סלקליין 2 אינצ' באורך של 15 מטר למתחילים ועד 25 מטר למתקדמים, זה הסלקליין הפופולארי ביותר להליכה בין עצים ולביצוע תרגילים.

סלקליין 1 אינצ' "פרימיטיב": ערכת סלקליין באורכים של 25 עד 60 מטר, זה השלב השני למי שמיצה את עצמו על סלקליין 2 אינצ', פרימיטיב זו מערכת מתיחה של טבעות (במקום ראצ'ט) הערכה קלה יחסית ומצוינת לנשיאה בטיולים.

טריקליין: ליין 2 אינצ' למי שאוהב לקפוץ ולבצע פעלולים ותרגילים, מדובר ברצועה חזקה הנמתחת למתח גבוהה בעזרת ראצ'ט מתיחה גדול, הרצועה תומכת בעומסים כבדים ומאפשרת לסלקרים לבצע קפיצות ותרגילים על הליין.

רודאוליין: ליין 1 אינצ' הקשור באופן רפוי מאוד בצורת U, עליו הולכים ומתנדנדים מצד אל צד בזמן ההליכה.

הייליין: הליכה על רצועה של 1 אינצ' בגובה רב ולמרחק גדול, עד מאות מטרים, כאשר הסלקר מחובר ברתמת ביטחון, קיימת רצועת גיבוי נוספת למקרה שהרצועה הראשית קורסת ושתי הרצועות נמתחות בעזרת אביזרי מתיחה ייעודיים. פעילות הייליין היא ממש למקצוענים ודורשת מספר אנשים לביצוע התקנה ומתיחה של הליין בשטח.



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page